יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

כסא הבטיחות לרכב הראשון שלי


קצת לפני שהתחילה הדרמה של הלידה התחלנו, אני ובת זוגי, לחפש את כל מה שאנחנו יכולים להיזקק לו בשביל הילד שייוולד. בין הדברים שחיפשנו היה כמובן גם כסא בטיחות לרכב אשר יאפשר לנו לנסוע עם התינוק ברכב. מסתבר שמדובר בעולם ומלואו של ציוד ואביזרים שונים. מהר מאוד גילינו שאנחנו צריכים ללמוד לפני שבכלל נוכל להחליט על כסא הבטיחות המתאים ביותר עבור הילד שלנו.

יש כסאות בטיחות עם בוסטרים, בלי בוסטרים, מנשא לתינוקות שניתן להוציא מהרכב, ואילו לא די בזה, הרי שכל אחד מהסוגים האלה מתאים לתינוקות וילדים בגילאים שונים. בקיצור, מדובר בתהליך לא קצר שצריך לעבור לפני שבכלל אפשר להחליט על סוג המנשא שיש. בנוסף, יש מגוון חברות הרב שמציעות – כל אחת – מוצרים רבים ושונים בכל אחת מהקטגוריות השונות.

בסופו של דבר חשוב לבחור מוצרים שעומדים בתקני בטיחות מחמירים ומוכרים כמו תו התקן הישראלי או תוי תקן מוכרים אחרים, כיוון שזה הדבר העיקרי שמבטיח לכם כי אתם רוכשים מוצר טוב, שנבדק ונמצא מתאים ובטיחותי לשימוש.

•    הקטגוריות העיקריות של ציוד בטיחות כזה לילדים מתחלקות על פי הגילאים של הילדים. סלקל, אשר כשמו כן הוא, מנשא לתינוקות וילדים עד משקל של 10 ק"ג. את הסלקל קושרים במושב האחורי בלבד, נגד כיוון הנסיעה והוא ניתן לנשיאה מחוץ לרכב.
•    כסא בטיחות שנקשר עם כיוון הנסיעה, אף הוא במושב האחורי. כסא בטיחות מיועד לילדים במשקל שבין 9 ל- 18 ק"ג.
•    הסוג האחרון של כסאות בטיחות לרכב הוא הבוסטר. בוסטר מיועד לילדים ממשקל 15 ק"ג ועד 36 (גילאי 4-8 לרוב).
כמובן שניתן וכדאי להתחשב בהמלצות של מותגים שונים, וככל שניתן להיעזר גם ברצועות הבטיחות של הרכב, הרי זה מוסיף לבטיחות הכסא.

יום שבת, 19 בנובמבר 2011

לא מתפשרים בבחירת ציוד לתינוק



כמו שאתם יודעים כהורים אחראיים בהווה או בעתיד - כשצריך לבחור ציוד לתינוק שלכם, אתם תמיד תבחרו את האיכות הטובה ביותר. בבחירה של ציוד לתינוק, אף הורה לא מוכן להתפשר, משום שמדובר פעמים רבות לא בפינוק - אלא בגורם שהוא ממש מציל חיים. כידוע, כיסאות הבטיחות המיועדים לתינוקות הם חשובים במיוחד -  משום שהם מגנים על חיי התינוק בתוך הרכב. אבל גם כשהתינוק מתחיל לגדול - אתם עדיין רוצים להגן עליו בצורה טובה.

בוסטרים עד לגיל 8
כאן בדיוק נכנסים בוסטרים לתמונה. מהם בוסטרים? מדובר למעשה בהתפתחות של כיסאות הבטיחות של התינוק שלכם. כיסאות הבטיחות לרוב מיועדים לתינוקות ופעוטות עד גיל 3. לעומת זאת, בוסטרים מיועדים כבר לפעוטות בין גילאי 3 ל8. 

אם אתם קצת מרימים גבה - כנראה שאתם זוכרים שכשאתם הייתם ילדים, מי בכלל הושיב אתכם בתוך בוסטר? אכן, תפישת הבטיחות בשנים האחרונות התגברה, והיום משרד התחבורה מחייב, כי כל ילד על גיל 8 - חייב לשבת על משטח הגבהה. כמובן שיש הבדלים בין הבוסטרים השונים, על מנת שתוכלו להתאים אותם. יש בוסטרים שמאד מזכירים כיסאות בטיחות ומיועדים לילדים בגילאי 3-5. לעומת זאת, לילדים החל מגיל 5 אפשר לבחור בוסטר שהוא רק משטח הגבהה - שגורם לכך שהם לא יפלו לחלק התחתון של הרכב בעת עצירה פתאומית.

לבחור בהתאם לנוחות
כמו בכל בחירה של ציוד לתינוק שלכם, גם בחירה של בוסטרים חייבת להיעשות בהתאם לרצון של הילד שלכם. הילד שלי לדוגמה, כבר יכול לבטא את הרצון שלו, ולכן לקחתי אותו לבחור את הבוסטר המתאים, כי בסופו של דבר הוא זה שהולך לשבת עליו במשך זמן לא מועט.

יום חמישי, 24 במרץ 2011

מוצרי אמבטיה לתינוק



התינוק שלכם הוא כיף גדול באמבטיה. איזה כיף זה לקלח אותו! לשם כך אתם זקוקים למוצרי אמבטיה לתינוק ברמה הגבוהה ביותר, גם מיכל האמבטיה אבל גם סבונים וכו'. תינוקות עייפים לא רוצים להתקלח ובכלל זו בעיה של ילדים. איך גורמים להם להכנס למקלחת בכל זאת? לא באמצעות סיפור או ממתק, אלא באמצעות צעצוע מים נחמד ומוצרי אמבטיה לתינוק שיעשו לו אמבטיה נעימה.
א.      רגע הכניסה למים לא אהוד על תינוקות בלשון ההמעטה. צריך לרכך את האירוע. לשם כך יש להעסיק אותו באמצועת צעצוע. הוא מתרגל למים מהר ושוכח את הבהלה שאחזה בו. מה יכול לסייע? ערסל רחצה, משחק על הקיר, ספוגים, צעצועי מים, לצייר ציור וכמובן אפשר פשוט להביא לו סבונים ובועות בריחות שהוא אוהב. זה תמיד מרכך את האירוע של הרחצה והוא ממש לא ירצה לצאת מהמים.
ב.      חשוב לקנות מוצרי אמבטיה לתינוק שלכם שהם בטוחים בלבד. מדובר על דברים שאינם רעילים ואינם בליעים. ואם הם בליעים – שלא יסכנו את התינוק. הם לא צעצועים בלבד אלא גם מוצרי ניקיון ויש להקפידם בהתאם.

מנשאים שהכי כדאי לקנות


מזל טוב, הוספתם תינוק חדש לבית! התינוק הוא מוקד המשיכה של המשפחה, זה ידוע ולא מוטל בספק, ולשם כך אתם צריכים לשמור עליו ולפנק אותו במוצרים איכותיים, כמו כיסאות, משחקים וכמובן מנשאים שתוכלו לקחת אותו בהם. מנשאים הפכו למוצר פופולארי מאד ברחבי העולם להורים מכיון שהם מאפשרים לכם לקחת את התינוק במארז בטיחותי ונאה, ששומר על התינוק וגם מקל על שינועו ממקום למקום. חשוב למאד לרכוש מנשא לתינוק רק מחברה מוכרת ובעלת שם. מדובר בתינוק שלכם ומרכז המשפחה להזכירכם. המנשא לתינוק המעניק להורים את הנוחות המירבית הוא זה שאתם צריכים לבחור. מצד אחד בטיחות ונוחות – מצד שני קרבה וחופש תנועה. מנשאים טובים הם כאלו שבנויים בשלושה חלקים ומתחברים על ידי לולאה, וככה אפשר לפרקם. אפשר גם לקנות את הכיסא שהופך להיות בוסטר לאוטו – כיסא בטיחות, ובכל מקרה אם אתם משלבים את הכיסאות במכשיר משולב שהופך גם למנשא, כדאי לכם לבדוק מה אומרת פוליסת ביטוח האוטו שלכם, כי הוא זו שמחייבת קריטריונים מסויימים עבור כיסאות שהופכים גם להיות מנשא לתינוק.

כיסא בטיחות איכותי


הילדים שלכם הם לא מקום לפשרה: כיסא בטיחות לילד חובה עליו להיות ברמה הגבוהה ביותר, לא פחות מהלול, הבגדים או האוכל שאתם מספקים לתינוקכם. תינוק ישמר ברמה גבוהה יותר במקרה של סיכון (80 אחוזים יותר) אם הוא רכון בכיסאות בטיחות איכותיים. כיסא בטיחות הוא עניין של חיים ומוות על כך יש קונצנזוס. איך, איפוא, בוחרים כיסא שכזה עבור התינוק שלכם? קודם כל חייבים להקפיד על תקן אירופי או תקן אמריקני לכיסא שלכם. התקן הזה מאושר על ידי מת"י (מכון התקנים) ועל ידי משרד התחבורה – ורק פלומבה משולשת שכזו תהיה תו תקן איכות של כיסאות בטיחות שאתם קונים לילד שלכם. חשוב להתאים את הכיסא למושב של האוטו שלכם. יש ביחד עם הכיסא הוראות בטיחות שמגיעות בספר, ויש למלאן בקפידה. תינוק בן שנה יזכה לכיסא בטיחות המותאם לגילו המקסימלי, פניו יהיו נגד הנסיעה ובמושב האחורי בלבד. אם מדובר בתינוק בין 1-3 שנים - כנ"ל יפנה עם פניו לגב הנסיעה, אך הכיסא חייב לעמוד במשקלו. בכל מקרה אם יש כרית אוויר במושב שליד הנהג, אסור לשים שם כיסא שכזה.

עגלות לתינוק - מה כדאי לבדוק?



עגלות לתינוק הן מוצר קריטי עבורכם אם אתם הורים חדשים – מכיון שהן הולכות לשמש אתכם שנתיים עם התינוק הראשון, אבל אם בחרתם עגלות לתינוק איכותיות בתקווה הן תשמשנה אתכם גם בתינוקות הבאים. מדובר במוצר משמעותי שקשה לבחור אותו לקראת הלידה הראשונה. באמת קשה. עגלה לתינוק תשמש אתכם בתור רכב לילד הקטן תקופה ארוכה וזה צריך להיות נוח עבורו ובטיחותי. כדי להתאים את כלי התחבורה לתינוק שלכם עליכם להתאימה לו / לפעילות שאתם עומדים לעשות איתו. רוחב, גובה, ריפוד, משקל, גלגלים – כל אלו וודאי מעסיקים אתכם לקראת הרכישה החשובה. אבל חשוב גם להתאים את העגלה אליכם, לא כל עגלה מתאימה באופן גנרי לכל אבא ואמא, צריך להתאים להם את העגלה. לפעילות שלהם, לצרכים שלהם. יש הרבה מאד עגלות בשוק הישראלי וצריך לדעת מה להביא ובכמה עלות. חשוב לדעת לבחור עגלה בטוחה שלא תסכן את התינוק שלכם. חשוב לקנות זאת בחנות מהימנה שיש למוכרים שלה ניסיון ואתם מאמינים להם. חשוב שתהיה אחריות. לא רק המותג חשוב – אלא גם תעודת האחריות שלו, כיון שאם קניתם עגלה לא טובה – זה יכול להיות מסוכן.